Sıkça Sorulan Sorular

  • E-imzam ile e-defter/e-fatura/KEP vb. portallara giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?

    Cihazınızın kurulumunu tekrar gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Lütfen “Cihaz Kurulumu için ne yapmam gerekli?” başlığını inceleyiniz.

  • Akıllı Kart Okuyucusu (Milko) Nasıl Kullanılır?

    Milko'nun kullanımı için öncelikle bir elektronik imza(e-imza) kartına ve bir bilgisayara sahip olmalısınız. E-imza kartınızı Kamu Sertifikasyon Merkezinden ya da diğer kanllar aracılığı ile elde edebilirsiniz.

     

    Bilgisayarınıza gerekli sürücüleri indirip kurduktan sonra e-imza kartınızı Milko'nuz ile birlikte kullanmaya başlayabilirsiniz. Milkonuzu başka bir amaçla kullanamazsınız(flash bellek vs.).

  • Cihaz Kurulumu için ne yapmam gerekli?

    Milko güncel işletim sistemlerinde “Tak Çalıştır” yapısında çalışan bir cihazdır. Ancak sisteminizde bazı bileşenlerin yüklü olmaması ya da başka cihazlar için yüklenmiş olan sürücüler/programlar çakışma sorunlarına neden olabilmektedir. Bu gibi durumlarda aşağıdaki yönergeyi takip ederek cihazınızın kurulumunu gerçekleştirebilirsiniz.

     

    Denetim Masası -> Aygıt Yöneticisi'nde

     

    Ya da


    Resimdeki gibi olduğundan emin olun.

     

    Aygıt Yöneticisi'nde akıllı kart üzerindeki sarı ünlem işareti bir problem teşkil etmemektedir. Windows herhangi bir akıllı kart sürücüsüne sahip olmadığı için bu şekilde görünmektedir. Lütfen "Microsot Usbccid Akıllı Kart Okuyucusu" üzerinde sarı ünlem işareti olmadığına dikkat ediniz. Eğer "Microsot Usbccid Akıllı Kart Okuyucusu" üzerinde sarı ünlem işareti mevcut ise firmanızın/kurumunuzun bilgi işlem bölümü ile iletişime geçiniz ve sisteminizde sürücüsü kurulmamış olan bütün cihazların kurulumunu  sağlayınız.

     

    Eğer aşağıdaki gibi ise

     

    Aladdin yazan cihazların üzerine sağ tıklayarak "Devre dışı bırak(Disable)" demeniz gerekmekte. Bu işlemi 3 başlık için de gerçekleştiriniz.

     

    Sonrasında,  BURAYA TIKLAYARAK işletim sisteminize uygun kurulum programını indirin ve yükleyin.

     

    Milko'nuzu bilgisayarınızdan çıkarın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.

     

    Bilgisayarınız kullanıma hazır hale geldikten sonra Milko'yu bilgisayarınıza tekrar takın.

    Masaüstünde bulunan AKİS Kart İzleme Aracı simgesine çift tıklayarak Akia programını çalıştırın.

     

    Açılan programda "udea MILKO V2.4" yazısının yanında "+" işareti çıktığından emin olunuz.

     

    Cihazınızı sorunsuz bir şekilde kullanabilmeniz gerekmektedir.

     

  • Milko’mu MacOS/OSX işletim sistemi ile kullanabilir miyim?

    Milko'nun Mac'iniz ile çalışması için yazılımını güncellemeniz gerekmektedir. BURAYA TIKLAYARAK linkinden güncelleme yazılımını ve güncelleme kılavuzunu indirip. Kullanma kılavuzuna göre güncelleme işlemini gerçekleştirirseniz Milko'nuzu Mac'iniz ile kullanabilirsiniz.

  • Aygıt Yöneticisi’nde “Akıllı Kart” ibaresinin yanında sarı ünlem işareti bulunmakta. Ne yapmalıyım?

    Akıllı Kart başlığının yanında bulunan sarı ünlem işareti cihazın kullanımı için bir sorun teşkil etmemektedir.

  • “Sertifikalara erişilemiyor” hatası almaktayım. Ne yapmalıyım?

    Kurulumu tekrar yapmayı deneyiniz. Sorununuz devam ederse kullanmakta olduğunuz tarayıcının güvenlik ayarlarını ya da bağlı olduğunuz ağın güvenlik ayarlarını değiştirmeniz gerekebilir. Bu işlemler için lütfen kurumunuzun bilgi işlem departmanına başvurunuz.

  • Yeni şifre almak/Şifremi değiştirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

    Şifre değiştirme işlemleri Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesinden yapılmaktadır. Linki aşağıdaki gibidir.

     

    http://www.kamusm.gov.tr/

  • Google Chrome ile e-fatura/e-defter/e-devlet gibi portallara giriş yapamıyorum. Ne yapmalıyım?

    Google Chrome NPAPI desteğini kaldırmıştır. Dolayısı ile Internet Explorer ya da Mozilla Firefox tarayıcılarının en son sürümleri tekrar deneyiniz.

  • Cihazımın sürümünün güncelliğini nasıl kontrol edebilirim?

    mKEC'inize ait versiyon bilgisine cihaz ana menüsünden ulaşıp, aşağıda bulunan güncel sürüm listesinden gerekli kontrolleri sağlayabilirsiniz.


    Versiyon Hash Yayınlanma Tarihi
    2.02 056CF190559FF7DA578583698CFB12DE 7CCCF0F338640E8FB7F7BCADE2197CF4 18.04.2024
  • Güvenlik sorunlarını size nasıl bildirebilirim?

    Tüm güvenlik sorunlarınız ile ilgili bizimle csirt@milko.com.tr e-posta adresimiz üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

Diğer sorularınız için lütfen bizimle irtibata geçiniz.

© MİLKO BİLİŞİM TİC. A.Ş. 2022

info@milko.com.tr

T: 0 312 395 6875   F: 0 312 395 6877

İvedik OSB Mah. Teknopark Ankara 2224 Cad. No:1 B Blok Kat 1 No:128

YENİMAHALLE  ANKARA